Rekrutacja
Szkoła Podstawowa im. Ignacego Łukasiewicza w Biesiekierzu
76-039 Biesiekierz 60
Zarządzenie Nr 5 /2024
Dyrektora Szkoły Podstawowej
im. Ignacego Łukasiewicza w Biesiekierzu
z dnia 2 lutego 2024r.
w sprawie zasad rekrutacji do klasy I Szkoły Podstawowej im. Ignacego Łukasiewicza w Biesiekierzu na rok szkolny 2024/2025
Na podstawie:
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r., Prawo Oświatowe (t.j. DZ. U. z 2023 r., poz. 900.)
2. Uchwała Nr XXIX/228/17 Rady Gminy w Biesiekierzu z dnia 9 lutego 2017r. w sprawie określenia kryteriów drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego do placówek prowadzonych przez Gminę Biesiekierz.
3. Statut Szkoły Podstawowej im. Ignacego Łukasiewicza w Biesiekierzu.
4. Zarządzenie nr 578/24 Wójta Gminy Biesiekierz z dnia 31 stycznia 2024r
Zarządzam, co następuje:
§ 1
Do klasy pierwszej szkoły podstawowej przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe
w obwodzie szkoły na podstawie zgłoszenia rodziców dzieci (Karta zgłoszenia dziecka -
załącznik nr 1).
§ 2
Kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły mogą być przyjęci do klasy pierwszej
po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli szkoła dysponuje wolnymi
miejscami. Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica dziecka (Wniosek - załącznik nr 2).
§ 3
Kryteria rekrutacji do klasy pierwszej szkoły podstawowej prowadzonej przez Gminę
Biesiekierz:
Lp. |
Kryterium |
Wartość kryterium w punktach |
Dokument potwierdzający spełnienie kryterium |
1. |
Rodzeństwo uczęszcza do danej szkoły |
10 |
oświadczenie rodzica (opiekuna prawnego) |
2. |
Rodzic/rodzice (prawni opiekunowie) pracują w miejscowości, która należy do obwodu szkoły |
4 |
dokument potwierdzający zatrudnienie rodziców |
3. |
Dzieci, których krewni (np. babcia, dziadek) wspierają rodziców w zapewnieniu im należytej opieki zamieszkując w miejscowości należącej do obwodu szkoły |
4 |
oświadczenie rodzica (prawnego opiekuna) |
4. |
Rodzeństwo absolwentów szkoły |
2 |
oświadczenie rodzica (opiekuna prawnego) |
§ 4
W postępowaniu rekrutacyjnym dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły będą brane pod uwagę następujące kryteria oraz dokumenty niezbędne do potwierdzenia tych kryteriów:
Lp. |
Kryterium |
Liczba punktów |
Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów |
1. |
W szkole obowiązek szkolny realizuje rodzeństwo kandydata |
8 |
Dane potwierdza dyrektor na podstawie dokumentacji będącej w posiadaniu szkoły |
2. |
Miejsce pracy rodziców/opiekunów znajduje się w obwodzie szkoły |
6 |
Oświadczenie rodziców/opiekunów prawnych |
3. |
W obwodzie szkoły zamieszkują krewni wspierający rodziców / opiekunów prawnych w zapewnieniu kandydatowi należytej opieki |
4 |
Oświadczenie rodziców/opiekunów prawnych |
4. |
Kandydat realizował obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego w danej szkole podstawowej lub w przedszkolu położonym w obwodzie danej szkoły |
3 |
Oświadczenie rodziców/opiekunów prawnych |
5. |
Droga kandydata do danej szkoły jest krótsza niż do szkoły obwodowej |
2 |
Oświadczenie rodziców/opiekunów prawnych |
§ 5
W przypadku równej liczby punktów uwzględnia się również kolejność zgłoszeń.
§ 6
Terminy postępowania rekrutacyjnego:
Lp. |
Rodzaj czynności |
Termin |
Termin |
1. |
Złożenie wniosku o przyjęcie |
od 01 marca 2024 |
od 15 maja 2024 r. |
2. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082 poz. 762) |
do 05 kwietnia |
do 29 maja 2024 r. |
3. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły podstawowej |
26 kwietnia 2024r. |
05 czerwca 2024r. |
4. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia do szkoły podstawowej w postaci pisemnego oświadczenia |
od 06 maja 2024r. do 13 maja 2024r. do godz. 15.00 |
od 10 czerwca 2024r. do 14 czerwca 2024 r. do godz. 15.00 |
5. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych |
15 maja 2024r. |
20 czerwca 2024r. |
§ 7
Zadania komisji rekrutacyjnej:
1. Postępowanie rekrutacyjne do szkoły przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły w oparciu o odrębne zarządzenie dyrektora szkoły.
2. Dyrektor wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
3. W skład komisji rekrutacyjnej przeprowadzającej postępowanie rekrutacyjne do szkoły wchodzi co najmniej 3 nauczycieli tej szkoły.
4. Do zadań komisji należy:
a) rozpatrzenie wniosków rodziców kandydata, ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i listy kandydatów niezakwalifikowanych,
b) ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych,
c) sporządzeniu protokołu postępowania rekrutacyjnego,
d) uzasadnienie odmowy przyjęcia kandydata.
5. Komisja rekrutacyjna ma prawo do weryfikacji złożonych przez rodziców/prawnych opiekunów wniosków o przyjęcie do szkoły oraz oświadczeń o spełnieniu kryteriów naboru dla uczniów spoza obwodu szkoły.
6. Listy, o których mowa w punkcie 4a i 4b, podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły.
7. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia do szkoły.
8. Dzień podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły jest określony w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
9. Protokoły postępowania rekrutacyjnego zawierają w szczególności: datę posiedzenia komisji rekrutacyjnej, imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych na posiedzeniu, a także informacje o podjętych czynnościach lub rozstrzygnięciach. Protokół podpisuje przewodniczący i członkowie komisji rekrutacyjnej.
10. Do protokołów postępowania rekrutacyjnego załącza się w szczególności: informację
o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego; listę kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych; listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
§ 8
Procedury odwoławcze:
1. W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych, rodzic może wystąpić do komisji rekrutacyjnej
z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
2. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica
z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
3. Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
4. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej
w terminie 7 dni od otrzymania odwołania.
§ 9
Rekrutacja uzupełniająca:
Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor szkoły może przeprowadzić postępowanie uzupełniające (na tych samych zasadach).
§ 10
Przepisy końcowe:
1. Dane osobowe kandydatów przyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do szkoły.
2. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w szkole przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
3. Wzory dokumentów można odebrać w sekretariacie szkoły, otrzymać drogą mailową po podaniu adresu e-mail lub pobrać ze strony internetowej szkoły.
4. Wypełnione dokumenty należy złożyć w szkole osobiście, przedkładając do wglądu dokument tożsamości rodzica/opiekuna prawnego, skrócony odpis aktu urodzenia dziecka oraz dokument potwierdzający nadanie dziecku numeru PESEL.
5. Regulamin zostanie podany do wiadomości rodziców poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w szkole oraz opublikowanie na stronie internetowej szkoły.
Zgłoszenie dziecka do Szkoły Podstawowej im. Ignacego Łukasiewicza w Biesiekierzu
(Załącznik nr.1,Załącznik nr 2)
Dokument z dnia: 03.02.2023
Dokument oglądany razy: 1 052